farlig ridning

idag så hade jag bara fighter för carro hade lojsan:)
jag red ut på stubben med honom & jag kan säga at jag
fick en snabb rid tur:P först så började jag trava lite & han
va lugn som vanligt, så började jag rida honom på en åtta
så han fick ställa sig ibåda varven sen helt så där så sparkade
han back ut två gånger på rad så att jag flygger framför sadeln &
han fortsetter galoppera men till slut så kommer jag upp i sadeln
& då ska jag gå ner till skritt men då vill inte han det, så han blåser
upp sig & börjar trippa på stället & så, sen så tänkte jag om jag travar
på så kanske han lugna sig så jag travar två steg sen börjar han skena
så jag sitter där med ett tredelat bett & försöker få stopp på honom tillslut
så tar stubben slut & då stannar han så jag hoppr av hästen & börjar gå hemmot
& då blir han inte lite stor när han går där & blåser upp sig, tillslut så
lugnade han sig så jag fick gå in på banan med honom & ta ett dressyrpass
& då gick han skt fin precis som att inget hade hänt:P sen så skrittade
jag ut med lisa:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0