Hoppträning

ja igår var det ju hoppträning & det gick bra:)
först så red vi på en åtta över tre bommar & fy fan
va fin hon va(både i galopp & trav) sen så hoppade
vi det på en volt två gånger ivarje var & hon
hoppade lätt över,sen så hoppade vi dom fyra första
hindrerna oxer-trippel-grind till räcke & hon stanna inte
hon var riktigt på & framåt:) sen så hoppade vi bana
& först stannade hon på första hindret det & andra men det
var för jag inte kom ner i sadeln rätt  men sen hoppade hon
trean,fyran,feman,sexan,sjan sen kommer vi mot åttans oxer
& hon ligger helt perfekt men en så är det så att hinret står
i en vattenpöl så hon tvärstannar för vattnet sen kommer vi
igen & hon är lika rädd sen igen men sen piskar jag på henne
& då hoppar hon & sen sista muren också & det låg på 90cm:)
sen ville linda att vi skulle hoppa igen för at få bättre flyt men
man merkte att lojsan var trött så hon stanna på första & igen
& igen sen hoppar hon & då stannar hon på tvån så då kommer
jag igen & då hoppar hon sen hoppar hon tren,fyran,feman men
 sen blir det så att när hon blir trött så springer hon bara &
konsentrerar hon sig inte så vart det till sexan & jag kunde inte
riktigt hitta på tygeln för om jag höll på sisstapluppen så vart
det för löst så jag tog in henne lite på tygeln men då vart
det lite fel för jag visste inte om jag kunde hålla där så hon
stanna tre gånger på sexan men det var mitt fel just att jag
inte visste vart jag skulle hålla:P sen hoppa hon allt utan
problem, men jag har märkt att det går bättre i första rundan
än i andre det är som att hon tar helt slut i andra rundan & bara springer
så jag ska försöka ut på någon dressyrtävling nu för hon är jätte taggad i första
rundan mn sen i andra blir hon lite ohh ska vi hoppa igen, hon skulle
behöva komma ut & göra annat så aa:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0